julnostalgi

Åh, sitter o lyssnar på julsånger o kmr ihåg på låg- och mellanstadiet när vi övade med kören och julpysslade en hel dag, och gick till husby ärlinghundra kyrka fredagen innan första advent, VARJE ÅR, o ja skrattade o kunde INTE sluta skratta åt prästen. Julnostalgi...!

Vi hade alltid en dag med julpyssel på norrbacka med olika stationer, man fick dansa juldanser, sjunga julsånger, sätta bruna saker i apelsiner, göra smällkarameller att hänga i granen, göra julkort, läsa julsagor för lekisbarnen och massa mer julsaker. Och varje år fick vi oxå ta med varsitt ljus att tända varje morgon och sitta o lyssna i mörkret när läraren läste en bit ur julboken. Kmr oxå ihåg godiskalendern vi hade.

Sen haha, jag såg aldrig fram emot den 30 minuter långa kalla promenaden till Husby ärlinghundra kyrka fredagen innan första advent. Sen när man satt där i bänken, kall eller blöt, o skulle lyssna när prästen snackade kunde jag aldrig låta bli att brista ut i ASGARV hahahaha, hjälp. Kunde ja sluta skratta sen? nej...:P

Och alla julsånger vi övade med kören, inför både lucia och julavslutningen. Hjälp, så mysigt haha. Det finns mycket jag kommer ihåg från norrbackaskolan. 7 år av dessa jultraditioner, varje år.

Nu ska jag se om jag hinner julpynta lite för sen ska ja se new moon =D
Glad första advent...lr vad man säger. vem kan inte va glad nu lixom?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0