skönhetsideal

Jag skrev ett sjukt långt inlägg om dethär, men jag tänker inte publicera det för att det finns en risk att folk börjar dömma mig (eftersom jag bland annat snackade om min syn på mig egna kropp osv). Men jag tänker kort sammafatta det andra..

Vad fan är det för fel på dagens helt sjuka skönhetsideal?! Man kan inte banta ner sig så att man ser ut som Dior's senaste catwalk modell (om man inte redan är byggd så).
Vissa som har höfter till exempel, vad försöker ni göra? Banta bort era höftben?

Folk har så jävla mycket fördommar:
- Är någon "för smal" så äter de ingenting. De tränar helatiden osv. De har aldrig hög ämnesomsättning. De kan gå upp i vikt om de vill, men det vill de inte.
- "För tjocka" människor vräker i sig mat. Dom tränar inte och dom bryr sig inte. De har aldrig låg ämnesomsättning. Dom kan gå ner i vikt om de vill, men de är för lata.

Asså herregud. Inser ni hur korkat det här är? Det finns "smala" människor som vräker i sig mat och anstränger sig för att gå upp i vikt, och "tjocka" som äter nyttigt och tränar, utan att någonting händer. De som är smala och inte kan gå upp i vikt anses vara lyckligare och vackrare än andra.

Och vad är "normalt"? Är det till exempel Jessica Alba på tidnings omslagen?
Well i've got some news for you:

Är jag konstig om jag tycker att bilden till vänster är finare?

Jag skyller "normen" på media och photoshop. Foton ljuger. Världen är fake. Allt är konspiration. Hahah, nu blir jag fett djup, kritisk och arg, men låt mig.

Ni som har lite kurvor ska vara lyckliga. Rumpa och bröst är vackert. Vem fan vill se ut som en vandrande pinne egentligen? Inte jag iallafall..

♥ josse

Kommentarer
Postat av: sofia

KLOCKRENT SKRIVET! lOVE U FRANSKABUDDIE ;) <3

2010-04-17 @ 13:20:23
URL: http://sofiialinden.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0